viktidealen drabbar inte alla kvinnor....

....jag kollar på Generation fett på 3:an just nu. Och jag kan ju säga att dom inte strävar efter den där perfekta kroppen som "alla andra" gör. Här ska man bli tjockaste kvinnan i värden - att slå rekord tills man dör tycker jag det låter som. Jag förstår inte det där, varför ska det alltid vara så extremt? Tjejen i programmet väger säkert 200 kg, har en dotter på 2 år och hon vill gå upp ännu mer. Det vill hennes man att hon ska göra också. Hon vill slå rekord i fettma och jag förstår inte grejen/leken/sjukdomen med att förstöra och döda sin kropp med alldeles för mycket mat att hon tillslut kommer att dö.

Ja, det är var jag gör i alla fall. Kollar på tv just nu. Tidigare idag har jag varit ute och sprungit(/halkat på vägen), provat massa gamla och nyinköpta kläder. Idag på på dagen, en håltimme, åkte jag och Moa ner på stan och kollade resor och jag köpte en tröja på weekday - 37 kr. Det ni, vilket kap!


Moa och Sara - känner ni igen bilden från skolan (utanför Slobbish)?

Kommentarer
Postat av: Saris

JA :D fast den här va mtcket finare såklart!

2009-01-23 @ 00:30:49
URL: http://s91.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0